انجمن یاران سبز لرستان
تشکل مردم نهاد
 
 

قطعنامه نشست هم اندیشی تشکل های زیست محیطی استان لرستان   11 / 9 / 1392

1-  با عنایت به نشست هم اندیشی  تشکل های زیست محیطی 9 استان      زاگرس نشین که در تاریخ 25 / 5 / 1392 در شهرستان خرم آباد برگزار گردید ، اعضای تشکل های زیست محیطی استان لرستان خواستار پیگیری  و اجرای مفاد این قطعنامه از سوی ادارات کل محیط زیست و منابع طبیعی و سایر دستگاه های دولتی و غیر دولتی استان می باشند . 

2-اعضای تشکل های مجوزدار زیست محیطی استان ، خواستار پیگیری و برخورد قانونی مسئولان استانداری و فرمانداری های استان لرستان با متخلفین و افراد سود جویی که تحت عنوان انجمن های بدون مجوز ،  درصدد فریب افکار عمومی و سوء استفاده از حسن نیت مسئولان استان و کشور برآمده اند هستند .

3-نمایندگان تشکل های زیست محیطی استان خواهان نظارت و اجرای دقیق مقررات وزارت کشور  در خصوص مراحل اخذ پروانه فعالیت ، استعلامات و ثبت قانونی در ادارات ثبت و اسناد و درج آگهی تأسیس توسط متقاضیان تشکیل انجمن های زیست محیطی در روزنامه رسمی کشور می باشند .  

4-طبق مدارک مستند، بیشتر موارد تخریب جنگل ها به علت تجاوز وارده کشاورزی ،  راه سازی و استفاده از معادن سنگ به عرصه طبیعت وارد می شود، مدیران در قبال اعتراض این نهاد های مردمی تاکنون تعامل و همکاری نداشته و اصولا ٌ پاسخگو نمی باشند ، بنابراین جناب آقای مهندس بازوند استاندار محترم ترتیبی اتخاذ فرمایند تا مدیران استان را به وظایف قانونی وهمکاری با نهاد های مردمی موظف نمایند .


ارسال شده در تاریخ : سه شنبه 17 دی 1392برچسب:, :: 23:34 :: توسط : بهرامی

کارگاه آموزشی کاشت بلوط و شناخت پدیده زوال

به همت انجمن یاران سبز لرستان کارگاه آموزشی شناخت گونه بلوط ، در سالن کنفرانس شرکت مخابرات شهر خرم آباد برگزار شد .

در این کارگاه دکتر نامداری ضمن تشریح وضعیت بیماری خشکیدگی بلوط و پیامد های ناشی از این پدیده بر روی جنگلهای استان ، در خصوص نحوه کاشت بذر بلوط به روشهای مختلف توضیحاتی را بیان نمود.

در ادامه این نشست آقایان پیرمحمدی ، قنبری ، افشاریان ، بهرامی ، قربانی ، پیرحیاتی از انجمن یاران سبز و الوندیان از انجمن بلوط لرستان و خانم همتی از گروه کوهنوردی یافته و خانم ها گودرزی ، هاشمی ، رحمتی ، جعفرنژاد از انجمن یاران سبز به ارائه نقطه نظرات و دیدگاه های خود درباره راهکارهای حفظ محیط زیست و منابع طبیعی استان پرداختند.  

 

 


ارسال شده در تاریخ : یک شنبه 15 دی 1392برچسب:, :: 22:32 :: توسط : بهرامی

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
آرشيو وبلاگ
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان انجمن یاران سبز لرستان و آدرس yaranesabz.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 63
بازدید کل : 3372
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1